Köpvillkor

Leveransvillkor
 

Vi erbuder två leveransalternativ:

Hemleverans delas ut i mottagarens postlåda, vid dörr, eller i en påse utanpå postlådan. Om paketet inte kan delasut varken i postlådan, vid dörren eller i en påse får mottagaren hämta det på ett ombud.

Postleverans lämnas ut hos Postnord Postombud, Företagscenter eller via lantbrevbärare. Försändelsen kvitteras av mottagaren eller dennes ombud, mot uppvisande av legitimation. Försändelsen ligger kvar på utlämningsstället för avhämtning i 14 dagar från ankomstdagen.

Fri frakt för köp över 499 kr.

När du handlar för över 499 kr på www.eanna.se får du fri frakt. Beställningen levereras till ditt hem eller till ditt närmaste utlämningsställe. Leveranstiden är 3–5 arbetsdagar (måndag–fredag) från orderdatumet. Leveranser till avlägsna platser kan ta längre tid.

När du handlar för mindre än 499 kr tillkommer en fraktavgift på 59 kr. 

Vi använder PostNord för leverans av paket.

PostNord
• Leverans till ombud, hemleverans eller företag
• Leveranser sker delvis på biodiesel eller med elbilar

Din beställning skickas som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek och innehåll. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda/utanför dörren, beroende på paketets innehåll kan du behöva vara hemma och kvittera paketet. Eanna AB har tyvärr inte möjlighet att styra hur ett varubrev levereras (brevlåda, utanför dörren eller utlämningsställe), det är en bedömning som görs av PostNord.

Eanna AB kan inte garantera att en order levereras inom utsatt tid eller att alla varor finns i lager vid ett beställningstillfälle och kan heller inte ge någon kompensation i samband med detta.

Hämtar du inte ut din beställning i tid hos ombud, eller om vi inte lyckas nå dig för din hemleverans skickas det tillbaka till Eanna AB och vi tar ut en avgift på 350 kr för vårt returarbete med hantering av varorna. Detta gör vi för att vi vill minska på onödiga transporter och spara på miljön.

Det är väldigt viktigt att du kontrollerar dina angivna personuppgifter innan du slutför ditt köp, då detta kan orsaka att paketet går tillbaka till oss. Om du angett fel personuppgifter så som telefonnummer eller adress, debiteras en administrativ avgift på 150 kr.

Läs mer om PostNord här.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av eanna.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Det är väldigt viktigt att du kontrollerar dina angivna personuppgifter innan du slutför ditt köp, då detta kan orsaka att paketet går tillbaka till oss. Om du skrivit in fel personuppgifter så som telefonnummer eller adress, debiteras en administrativ avgift på 150 kr. Denna avgift debiteras även vid det tillfälle som du väljer att inte ta emot ditt paket vid leverans, då debiteras en administrativ avgift på 150 kr.

Betalningsmetoder

Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.

Betalning gör du med vår partner Klarna enligt följande alternativ:
Faktura (14 dagar), Direktbetalning, Delbetalning, och Kortbetalning.  

Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.

Returer
 

Upptäcker du skador på ett levererat paket ska du omedelbart anmäla detta till postombudet/annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan med dem. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar, så tar vi ut en avgift på 350 kr för vårt returarbete med hantering av varorna. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan så måste du först hämta ut dina varor och sedan returnera dem enligt beskrivningarna för Ångerrätt.

Vid byte av skadade eller felaktiga produkter eller bristfälliga leveranser kommer vi att skicka utbytesvaror till dig utan kostnad förutsatt att du uppfyller nedan kriterier. 

Skicka ett mail till oss på contact@eanna.se med nedan information:

  • Ditt plusgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer
  • Ditt namn, adress och telefonnummer
  • Antal varor och produktnamn som du vill returnera
  • Ett foto av skadorna på din produkt med en handskriven anteckning som innehåller ditt ärendenummer i samma bild
Ångerrätt
 

Du har 14 dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal (2005:59). Ångerfristen börjar gälla från dess att du meddelat oss att du önskar returnera en vara. Därefter skickar du varan till oss inom 14 dagar, du står själv för fraktavgiften. Vill du ångra delar av ditt köp är det givetvis möjligt. Då återbetalar vi dig för varor du sänder tillbaka, men ej eventuell fraktkostnad. Varan måste vara i väsentligen oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad. Annars kan Eanna göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. För vissa varor, såsom hygienartiklar, gäller även obruten plombering. 

För återbetalning behöver du ange följande information:

Ditt ordernummer

  • Ditt plusgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer
  • Ditt namn, adress och telefonnummer
  • Antal varor och produktnamn som du vill returnera

Har du frågor så är du välkommen att kontakta vår kundservice på contact@eanna.se

Copyright
 

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör eanna.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.4

Varukorg
Rulla till toppen